Türk somonu ihracatında hedef büyüyor: Gelirlerin milyar dolara ulaşması planlanıyor
Türk somonu ihracatında hedef büyüyor: Gelirlerin milyar dolara ulaşması planlanıyor
Türkiye’nin önemli su ürünleri ihraç kalemleri arasında yer alan Türk somonunda üretim ve ihracat artışı sürüyor. Sektörde yapılan yatırımlar ve yeni pazar arayışlarıyla birlikte ihracat gelirlerinin 2-3 yıl içinde milyar dolar seviyesine çıkarılması hedefleniyor.
Üretim süreci iç sularda başlayan Türk somonu, Karadeniz’deki kafeslerde büyütülerek ihracata hazır hale getiriliyor. Yaklaşık 8-10 ay süren yetiştirme ve işleme sürecinde balıklar, uluslararası standartlara uygun şekilde üretime tabi tutuluyor. Artan kapasiteyle birlikte Türk somonu, başta Rusya, Vietnam ve Belarus olmak üzere çok sayıda ülkeye ihraç ediliyor.KARADENİZ’DE BAŞLAYAN ÜRETİM, DÜNYA PAZARLARINA UZANIYORSon yıllarda yapılan yatırımlar, işleme tesislerinin artması ve pazarlama faaliyetleri sayesinde Türk somonunun dünya pazarlarındaki bilinirliği de yükseliyor. Sektör temsilcileri, ihracatta katma değeri artırmaya yönelik çalışmalarını sürdürürken yeni pazarlara açılma hedefi doğrultusunda uluslararası fuarlara ve ticari temaslara ağırlık veriyor.“TÜM ÇİFTLİKLERDE YENİ ÜRETİM SÜRECİ BAŞLADI”Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Su Ürünleri Sektör Komitesi Başkan Yardımcısı İlker Yıldırım, Türk somonunun son yıllarda bölge ve ülke için öneminin giderek arttığını söyledi.Bu ay içerisinde 2026 yılının somon adaylarının denizlerdeki kafeslere bırakıldığını dile getiren Yıldırım, “Hedefimiz yılı 500 milyon doları geçecek şekilde kapatmak ama mevcut somon ihracatını en az 2-3 yıl içerisinde milyar dolara getirmek. Bu konuda bakanlığımız, Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliğimiz çok ciddi emekler sarf ediyor.” dedi.Türk somonunun katma değeri yüksek bir ihraç ürünü olduğunu vurgulayan Yıldırım, ihracatın geleceğine dair beklentilerinin güçlü olduğunu ifade etti.“HEDEFİMİZ MEVCUT İHRACATI İKİYE KATLAMAK”Yıldırım, Türk somonunun ihracat potansiyelini artırmak için yoğun bir çalışma yürüttüklerini, dünya genelindeki su ürünleri fuarlarında bölge ve ülke olarak yer aldıklarını aktardı. Hedef pazarlarda özellikle Çin’e odaklandıklarını belirten Yıldırım, son 3-4 yıldır bu ülkeye düzenli temaslar gerçekleştirdiklerini söyledi.Önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde mevcut ihracatı ikiye katlamayı hedeflediklerini kaydeden Yıldırım, katma değerli ürünlerle Avrupa pazarına açılmayı planladıklarını, Amerika ve Kanada’nın da stratejik öneme sahip pazarlar arasında yer aldığını dile getirdi.Bu hedefler doğrultusunda çok sayıda projenin hayata geçirildiğini belirten Yıldırım, Türk somonu ihracatında en büyük pazar payının her dönem olduğu gibi Rusya’ya ait olduğunu da sözlerine ekledi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.