Süpersonik uçak teknolojisiyle yapay zeka merkezlerine güç: 42MW türbin

Gündem 11.12.2025 - 19:44, Güncelleme: 11.12.2025 - 19:44 89 kez okundu.
 

Süpersonik uçak teknolojisiyle yapay zeka merkezlerine güç: 42MW türbin

ABD’li havacılık şirketi Boom Supersonic, yapay zeka veri merkezlerinin artan elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla enerji sektörüne giriş yaptı. Şirket, geliştirdiği süpersonik uçak motoru teknolojisini doğal gaz türbinine dönüştürerek, piyasaya hızlı bir giriş yaptı.
Küresel teknoloji dünyasında yapay zeka uygulamalarının yaygınlaşması, veri merkezlerinin enerji tüketiminde patlama etkisi yarattı. Bu talep artışı, havacılık sektörünün önemli oyuncularından Boom Supersonic’i enerji teknolojileri alanında stratejik bir hamle yapmaya yöneltti.Özellikle Overture yolcu uçağı projesiyle tanınan şirket, 9 Aralık’ta ‘Superpower’ adını verdiği yeni doğal gaz türbinini tanıttı. Şirketin Symphony uçak motorunun çekirdek teknolojisi kullanılarak geliştirilen bu ünite, enerji iletim hatlarındaki gecikmelere takılmadan yerinde güç üretimi sağlamayı hedefliyor.SÜPERSONİK DAYANIKLILIK, ENDÜSTRİYEL VERİMLİLİKBoom Supersonic Kurucusu ve CEO’su Blake Scholl, mevcut endüstriyel türbinlerin çoğunun eski ses altı motor tasarımlarına dayandığını ve sıcak hava koşullarında performans kaybı yaşadığını belirtti.Scholl, Superpower türbininin farkını şu sözlerle açıkladı: “Eski türbinler, yaklaşık 43 santigrat derece (110°F) sıcaklıkta kapasitelerinin yüzde 20 ila 30’unu kaybederken; Superpower, 42 MW’lık çıkışını güç kaybı yaşamadan ve suya ihtiyaç duymadan sürdürebiliyor.”Sistemin, süpersonik uçuşların yarattığı aşırı ısınma koşullarına dayanacak şekilde tasarlanan Symphony motorunun mimarisini kullandığı, bu sayede soğutma suyu gerektirmeden yüksek verimle çalıştığı vurgulandı.STRATEJİK FİNANSMAN MODELİŞirket, bu yeni iş kolunu ana faaliyeti olan havacılık projelerini finanse etmek için de kullanacak. Türbinlerin karada çalıştırılması, aynı zamanda Symphony uçak motorunun dayanıklılık testleri için veri sağlayacak.Scholl, "Bir Superpower türbininin her bir saatlik çalışması, Symphony motoru için bir saatlik doğrulama verisi anlamına geliyor. Türbin gelirlerini uçağı finanse etmek için kullanıyoruz. Bu, artırmamız gereken son sermaye turu" ifadelerini kullandı.Dikey entegrasyon stratejisini benimseyen şirket, Darsana Capital Partners liderliğinde 300 milyon dolarlık yeni bir yatırım turunu tamamladı. Yatırımcılar arasında Altimeter Capital, ARK Invest ve Robinhood Ventures gibi önemli fonlar yer alıyor.İLK TESLİMATLAR 2027’DEBoom Supersonic, ‘Superpower’ için iddialı bir üretim takvimi belirledi. İlk tam entegre türbinin 2026 sonunda tamamlanması, müşteri teslimatlarının ise 2027 yılında başlaması planlanıyor. Şirket, 2030 yılına kadar yıllık 4 gigawatt üretim kapasitesine ulaşmayı hedefliyor.Lansman müşterisi olan Crusoe, toplam 1,21 gigawatt güç kapasitesi için 29 adet türbin siparişi verdi. Crusoe CEO’su Chase Lochmiller, "Superpower'ın lansman müşterisi olarak Boom ile ortaklık kurmaktan gurur duyuyoruz. Bu teknoloji dağıtım zaman çizelgelerimizi hızlandıracak" dedi.
ABD’li havacılık şirketi Boom Supersonic, yapay zeka veri merkezlerinin artan elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla enerji sektörüne giriş yaptı. Şirket, geliştirdiği süpersonik uçak motoru teknolojisini doğal gaz türbinine dönüştürerek, piyasaya hızlı bir giriş yaptı.

Küresel teknoloji dünyasında yapay zeka uygulamalarının yaygınlaşması, veri merkezlerinin enerji tüketiminde patlama etkisi yarattı. Bu talep artışı, havacılık sektörünün önemli oyuncularından Boom Supersonic’i enerji teknolojileri alanında stratejik bir hamle yapmaya yöneltti.Özellikle Overture yolcu uçağı projesiyle tanınan şirket, 9 Aralık’ta ‘Superpower’ adını verdiği yeni doğal gaz türbinini tanıttı. Şirketin Symphony uçak motorunun çekirdek teknolojisi kullanılarak geliştirilen bu ünite, enerji iletim hatlarındaki gecikmelere takılmadan yerinde güç üretimi sağlamayı hedefliyor.SÜPERSONİK DAYANIKLILIK, ENDÜSTRİYEL VERİMLİLİKBoom Supersonic Kurucusu ve CEO’su Blake Scholl, mevcut endüstriyel türbinlerin çoğunun eski ses altı motor tasarımlarına dayandığını ve sıcak hava koşullarında performans kaybı yaşadığını belirtti.Scholl, Superpower türbininin farkını şu sözlerle açıkladı: “Eski türbinler, yaklaşık 43 santigrat derece (110°F) sıcaklıkta kapasitelerinin yüzde 20 ila 30’unu kaybederken; Superpower, 42 MW’lık çıkışını güç kaybı yaşamadan ve suya ihtiyaç duymadan sürdürebiliyor.”Sistemin, süpersonik uçuşların yarattığı aşırı ısınma koşullarına dayanacak şekilde tasarlanan Symphony motorunun mimarisini kullandığı, bu sayede soğutma suyu gerektirmeden yüksek verimle çalıştığı vurgulandı.STRATEJİK FİNANSMAN MODELİŞirket, bu yeni iş kolunu ana faaliyeti olan havacılık projelerini finanse etmek için de kullanacak. Türbinlerin karada çalıştırılması, aynı zamanda Symphony uçak motorunun dayanıklılık testleri için veri sağlayacak.Scholl, "Bir Superpower türbininin her bir saatlik çalışması, Symphony motoru için bir saatlik doğrulama verisi anlamına geliyor. Türbin gelirlerini uçağı finanse etmek için kullanıyoruz. Bu, artırmamız gereken son sermaye turu" ifadelerini kullandı.Dikey entegrasyon stratejisini benimseyen şirket, Darsana Capital Partners liderliğinde 300 milyon dolarlık yeni bir yatırım turunu tamamladı. Yatırımcılar arasında Altimeter Capital, ARK Invest ve Robinhood Ventures gibi önemli fonlar yer alıyor.İLK TESLİMATLAR 2027’DEBoom Supersonic, ‘Superpower’ için iddialı bir üretim takvimi belirledi. İlk tam entegre türbinin 2026 sonunda tamamlanması, müşteri teslimatlarının ise 2027 yılında başlaması planlanıyor. Şirket, 2030 yılına kadar yıllık 4 gigawatt üretim kapasitesine ulaşmayı hedefliyor.Lansman müşterisi olan Crusoe, toplam 1,21 gigawatt güç kapasitesi için 29 adet türbin siparişi verdi. Crusoe CEO’su Chase Lochmiller, "Superpower'ın lansman müşterisi olarak Boom ile ortaklık kurmaktan gurur duyuyoruz. Bu teknoloji dağıtım zaman çizelgelerimizi hızlandıracak" dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adliyehaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.