SON DAKİKA. Doğum izni 24 haftaya çıkıyor: Tüm çalışan kadınlar için yeni dönem başlıyor

Ekonomi 14.12.2025 - 14:17, Güncelleme: 14.12.2025 - 14:17 840+ kez okundu.
 

SON DAKİKA. Doğum izni 24 haftaya çıkıyor: Tüm çalışan kadınlar için yeni dönem başlıyor

Son dakika haberi: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, doğum izninin 16 haftadan 24 haftaya çıkarılması için çalışmaların sürdüğünü açıkladı. Düzenleme, memurdan işçiye tüm kadın çalışanları kapsayacak. Ayrıca babalık izni 10 güne çıkarılacak ve işçi-memur hak farkı ortadan kalkacak.
Son dakika haberleri: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, 2026 yılı bütçe görüşmeleri öncesinde yaptığı açıklamada hem kamu personeli alımına hem de doğum ve babalık izinlerinin kapsamlı biçimde artırılmasına ilişkin önemli mesajlar verdi. Bakan Göktaş, “Doğum iznini 16 haftadan 24 haftaya yükseltmeye yönelik bir çalışmamız gündemde” diyerek, yeni düzenlemenin Meclis’teki takvime göre 2026’nın başında hayata geçebileceğini belirtti.DOĞUM İZNİ 24 HAFTAYA ÇIKACAKAile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın üzerinde çalıştığı düzenlemeyle doğum izni süresi 16 haftadan 24 haftaya çıkarılacak. Bu adımla hem iş-aile yaşamı dengesinin güçlendirilmesi hem de Türkiye’nin azalan nüfus artış hızına karşı yeni bir sosyal politika zemini oluşturulması hedefleniyor.Yeni sistemle birlikte kamu kurumlarında, özel sektörde, askeri personelde, akademide ve kamu iktisadi teşebbüslerinde (KİT) görev yapan tüm kadın çalışanlar bu haktan eşit biçimde yararlanabilecek.BABALIK İZNİ 10 GÜN OLACAKGöktaş, babalık izninin de tüm statüler için 10 gün olarak yeniden düzenleneceğini duyurdu. Mevcut sistemde yalnızca İş Kanunu’na tabi çalışanlar için 5 gün olan babalık izni, memur ve diğer statülerle eşitlenecek. Böylece ebeveynlerin doğum sürecinde yükü daha adil paylaşmaları amaçlanıyor.İŞÇİ-MEMUR FARKI KALKIYORYeni yasal düzenleme, doğum sonrası süt izni haklarında da eşitliği getirecek. Şu anda memur anneler ilk 6 ay günde 3 saat, sonraki 6 ay günde 1,5 saat süt izni kullanabiliyor. İşçi anneler ise yalnızca günde 1,5 saat izin hakkına sahip. Düzenlemeyle birlikte işçi anneler de memur annelerle aynı haklardan yararlanacak.3 BİN YENİ PERSONEL ALIMIBakan Göktaş, hizmet kalitesini artırmak amacıyla Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na 3 bin yeni personel alınacağını da duyurdu. Göktaş, “Bugün bu müjdeyi tüm kamuoyuyla paylaşmak istiyorum” diyerek, istihdam artışının bakanlığın hizmet kapasitesine güç katacağını vurguladı.
Son dakika haberi: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, doğum izninin 16 haftadan 24 haftaya çıkarılması için çalışmaların sürdüğünü açıkladı. Düzenleme, memurdan işçiye tüm kadın çalışanları kapsayacak. Ayrıca babalık izni 10 güne çıkarılacak ve işçi-memur hak farkı ortadan kalkacak.

Son dakika haberleri: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, 2026 yılı bütçe görüşmeleri öncesinde yaptığı açıklamada hem kamu personeli alımına hem de doğum ve babalık izinlerinin kapsamlı biçimde artırılmasına ilişkin önemli mesajlar verdi. Bakan Göktaş, “Doğum iznini 16 haftadan 24 haftaya yükseltmeye yönelik bir çalışmamız gündemde” diyerek, yeni düzenlemenin Meclis’teki takvime göre 2026’nın başında hayata geçebileceğini belirtti.DOĞUM İZNİ 24 HAFTAYA ÇIKACAKAile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın üzerinde çalıştığı düzenlemeyle doğum izni süresi 16 haftadan 24 haftaya çıkarılacak. Bu adımla hem iş-aile yaşamı dengesinin güçlendirilmesi hem de Türkiye’nin azalan nüfus artış hızına karşı yeni bir sosyal politika zemini oluşturulması hedefleniyor.Yeni sistemle birlikte kamu kurumlarında, özel sektörde, askeri personelde, akademide ve kamu iktisadi teşebbüslerinde (KİT) görev yapan tüm kadın çalışanlar bu haktan eşit biçimde yararlanabilecek.BABALIK İZNİ 10 GÜN OLACAKGöktaş, babalık izninin de tüm statüler için 10 gün olarak yeniden düzenleneceğini duyurdu. Mevcut sistemde yalnızca İş Kanunu’na tabi çalışanlar için 5 gün olan babalık izni, memur ve diğer statülerle eşitlenecek. Böylece ebeveynlerin doğum sürecinde yükü daha adil paylaşmaları amaçlanıyor.İŞÇİ-MEMUR FARKI KALKIYORYeni yasal düzenleme, doğum sonrası süt izni haklarında da eşitliği getirecek. Şu anda memur anneler ilk 6 ay günde 3 saat, sonraki 6 ay günde 1,5 saat süt izni kullanabiliyor. İşçi anneler ise yalnızca günde 1,5 saat izin hakkına sahip. Düzenlemeyle birlikte işçi anneler de memur annelerle aynı haklardan yararlanacak.3 BİN YENİ PERSONEL ALIMIBakan Göktaş, hizmet kalitesini artırmak amacıyla Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na 3 bin yeni personel alınacağını da duyurdu. Göktaş, “Bugün bu müjdeyi tüm kamuoyuyla paylaşmak istiyorum” diyerek, istihdam artışının bakanlığın hizmet kapasitesine güç katacağını vurguladı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adliyehaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.