İTO Başkanı Şekib Avdagiç’ten asgari ücret 2026 değerlendirmesi

Ekonomi 23.12.2025 - 22:01, Güncelleme: 23.12.2025 - 22:01 771+ kez okundu.
 

İTO Başkanı Şekib Avdagiç’ten asgari ücret 2026 değerlendirmesi

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, 1 Ocak 2026’dan itibaren geçerli olacak net 28 bin 75 liralık asgari ücretin hayırlı olmasını diledi. Avdagiç, gelir vergisi dilimlerinin güncellenmesi ve işverene yönelik yeni teşviklerin devreye alınmasının istihdamı ve refahı destekleyeceğini vurguladı.
1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak yeni asgari ücretin açıklanmasının ardından, iş dünyasından değerlendirmeler geliyor. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, hem çalışanları hem de işverenleri kapsayan yapısal adımların önemine dikkat çekti.“DESTEKLEYİCİ MEKANİZMALAR DEVREYE ALINMALI”Avdagiç, yeni asgari ücretin hayırlı olmasını dileyerek, bu süreçte çalışanları ve işverenleri rahatlatacak destekleyici mekanizmaların devreye alınmasının, istihdam piyasasının bütününe katkı sağlayacağını ifade etti.GELİR VERGİSİ DİLİMLERİ VURGUSUSon yıllarda gelir vergisi dilimlerinde yaşanan kayıplara dikkat çeken Avdagiç, bu dilimlerin güncellenmesi gerektiğini belirtti. Bu sayede brüt ücret ile net gelir arasındaki makasın daralacağını, yıllık toplam net ücrette artış sağlanabileceğini dile getirdi.İŞVERENE TEŞVİK ÇAĞRISIPrimlerini düzenli ödeyen işverenlerin daha fazla teşvik edilmesinin yararlı olacağını vurgulayan Avdagiç, 2026 Ocak ayından itibaren İşveren Sigorta Prim Teşviki’nin 2 puana indirilmesi ve SGK üst limitinin asgari ücretin 9 katına çıkarılmasının işverenler açısından ek maliyetler doğurabileceğine dikkat çekti.“YENİ TEŞVİKLER KRİTİK”Avdagiç, bu noktada yeni teşviklerin hayata geçirilmesinin büyük önem taşıdığını belirterek, söz konusu adımların hem işverenin istihdam kabiliyetini koruyacağını hem de çalışanların refahını destekleyeceğini ifade etti.
İTO Başkanı Şekib Avdagiç, 1 Ocak 2026’dan itibaren geçerli olacak net 28 bin 75 liralık asgari ücretin hayırlı olmasını diledi. Avdagiç, gelir vergisi dilimlerinin güncellenmesi ve işverene yönelik yeni teşviklerin devreye alınmasının istihdamı ve refahı destekleyeceğini vurguladı.

1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak yeni asgari ücretin açıklanmasının ardından, iş dünyasından değerlendirmeler geliyor. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, hem çalışanları hem de işverenleri kapsayan yapısal adımların önemine dikkat çekti.“DESTEKLEYİCİ MEKANİZMALAR DEVREYE ALINMALI”Avdagiç, yeni asgari ücretin hayırlı olmasını dileyerek, bu süreçte çalışanları ve işverenleri rahatlatacak destekleyici mekanizmaların devreye alınmasının, istihdam piyasasının bütününe katkı sağlayacağını ifade etti.GELİR VERGİSİ DİLİMLERİ VURGUSUSon yıllarda gelir vergisi dilimlerinde yaşanan kayıplara dikkat çeken Avdagiç, bu dilimlerin güncellenmesi gerektiğini belirtti. Bu sayede brüt ücret ile net gelir arasındaki makasın daralacağını, yıllık toplam net ücrette artış sağlanabileceğini dile getirdi.İŞVERENE TEŞVİK ÇAĞRISIPrimlerini düzenli ödeyen işverenlerin daha fazla teşvik edilmesinin yararlı olacağını vurgulayan Avdagiç, 2026 Ocak ayından itibaren İşveren Sigorta Prim Teşviki’nin 2 puana indirilmesi ve SGK üst limitinin asgari ücretin 9 katına çıkarılmasının işverenler açısından ek maliyetler doğurabileceğine dikkat çekti.“YENİ TEŞVİKLER KRİTİK”Avdagiç, bu noktada yeni teşviklerin hayata geçirilmesinin büyük önem taşıdığını belirterek, söz konusu adımların hem işverenin istihdam kabiliyetini koruyacağını hem de çalışanların refahını destekleyeceğini ifade etti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adliyehaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.