İşletmelerde gündem kuşak geçişi
İşletmelerde gündem kuşak geçişi
İTO Başkanı Şekib Avdagiç şirketlerin yalnızca ekonomik varlıklar olmadığını, aynı zamanda değer ve kültür taşıyıcıları olduğunu söyledi. Avdagiç, bu değerlerin de şirketlerle birlikte gelecek nesillere aktarılması gerektiğini belirtti.
Ev tekstili sektörü, aile işletmelerinin gelecek nesillere sağlıklı biçimde aktarılmasına yönelik yol haritasını belirliyor. İstanbul Ticaret Odası Ev Tekstili Meslek Komitesi’nin düzenlediği toplantıda, şirketlerin nesilden nesile aktırılmasının yolları ele alındı. BİRİKİMLER AKTARILMALIToplantıda konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, şirketlerin yalnızca ekonomik varlıklar olmadığını, aynı zamanda değer ve kültür taşıyıcıları olduğunu vurgulayarak, bu değerlerin de şirketlerle birlikte gelecek nesillere aktarılması gerektiğini söyledi. Dünya genelinde, özellikle Batı Avrupa’da ciddi bir ekonomik ve yapısal dönüşüm yaşandığını belirten Avdagiç, “Türkiye, ikinci ve üçüncü nesile geçiş sürecinde eksiklerini tamamlaması gereken bir dönemde. Gençlere alan açılmalı ve birikimler aktarılmalı” dedi.AİLE ANAYASASI GEREKLİŞirket devir süreçlerinde dış uzmanlardan destek alınmasının önemine işaret eden Avdagiç, bu sürecin yalnızca ekonomik değil, psikolojik ve sosyal boyutlarıyla birlikte ele alınması gerektiğini vurguladı. Yaşam biçimlerinin değiştiğine dikkat çeken Avdagiç, şirket devirlerinin bu gerçekler dikkate alınarak yönetilmesi gerektiğini söyledi.“Aile anayasası, şirket büyüklüğünden bağımsız olarak her işletme için gerekli” diyen Avdagiç, küçük ölçekli şirketlerde dahi yazılı ve uygulanabilir kuralların oluşturulmasının önemine işaret etti.GENÇLER DESTEKLENMELİİTO Yönetim Kurulu Üyesi Giyasettin Eyyüpkoca da işletmelerin gelecek nesillere aktarılmasının yalnızca şirketlerin devamlılığı açısından değil, sektörün ve ülke ekonomisinin sürdürülebilirliği açısından da kritik önemde olduğunu vurguladı. Gençlerin desteklenmesi gerektiğini ifade eden Eyyüpkoca, “Aile işletmelerinde uzun vadeli ve sağlam yapılar kurulması kaçınılmaz bir ihtiyaç” dedi.ORTALAMA ŞİRKET ÖMRÜ 33 YILKomite Başkanı Ahmet Cem Parlak’ın oturum başkanlığında yapılan toplantıda, Stratejik Yönetim Danışmanı Dr. Kamil Bayar da aile şirketlerine ilişkin verileri paylaştı. Bayar, İTO’nun yaklaşık 820 bin üyesinin yüzde 90’ının mikro ölçekli işletmelerden oluştuğunu belirtti. Aile şirketlerinin yaklaşık yüzde 70’inin ikinci kuşağa geçemediğine dikkat çeken Bayar, ortalama şirket ömrünün ise 33 yıl olduğunu kaydetti.Bayar, aile kültürünün ve çocukluk döneminde kazanılan davranış kalıplarının iş yaşamına doğrudan yansıdığına dikkat çekerek, aile içinde yaşanan birçok sürecin zamanla işletme ortamına taşındığını ifade etti. Özellikle erken çocukluk döneminde ebeveyn etkisinin belirleyici olduğunu vurguladı.STRATEJİK BİR SEKTÖRİstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Recep Ali Küçükçolak ise ev tekstili sektörünün üretim, ihracat, istihdam ve küresel rekabet açısından Türkiye’nin stratejik sektörlerinden biri olduğunu ifade etti. Küçükçolak, Türkiye’nin 2024 yılı itibarıyla dünya ev tekstili ihracatında 4’üncü sırada yer aldığını, küresel payının da yüzde 3.1 olduğunu aktardı.Aile işletmelerinin büyük bölümünün KOBİ niteliğinde olduğunu ve istihdamın önemli bir kısmını sağladığını belirten Küçükçolak, Türkiye’nin ikinci nesile geçişte görece başarılı olduğunu, ancak üçüncü ve dördüncü nesillere ulaşmada ciddi zorluklar yaşandığını söyledi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.