ASGARİ ÜCRET ZAMMI 2026: Masadaki rakamlar belli oldu! Asgari ücret hangi kalemleri etkileyecek?
ASGARİ ÜCRET ZAMMI 2026: Masadaki rakamlar belli oldu! Asgari ücret hangi kalemleri etkileyecek?
Asgari ücret görüşmelerinde sona yaklaşılırken, milyonlarca çalışan üçüncü toplantının tarihine kilitlendi. İki toplantısı tamamlanan süreçte ekonomik veriler masaya yatırıldı, tarafların talepleri alındı. Üçüncü toplantının önümüzdeki günlerde netleşmesi bekleniyor.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun yürüttüğü 2026 asgari ücret görüşmeleri devam ediyor. Şu ana kadar iki toplantı yapılırken, sürecin belirleyici aşaması olarak görülen üçüncü toplantı için henüz tarih açıklanmadı. Yasal takvim gereği görüşmelerin 31 Aralık’a kadar tamamlanması gerekiyor.GÖRÜŞMELERDE HANGİ ADIMLAR ATILDIÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, ilk toplantı öncesinde TÜRK-İŞ ve TİSK temsilcileriyle bir araya geldi. İkinci toplantı öncesinde ise HAK-İŞ dahil olmak üzere işçi kesiminin görüş ve önerileri alındı. Bakan Işıkhan’ın katıldığı ikinci toplantıda, ekonomik göstergeler ele alındı. İlgili kurum ve bakanlıklar enflasyon, büyüme ve istihdam başta olmak üzere güncel ekonomik verileri içeren raporlarını komisyona sundu.ÜÇÜNCÜ TOPLANTI BEKLENİYORÜçüncü toplantının tarihi henüz açıklanmadı. Tarihin önümüzdeki günlerde netleşmesi beklenirken, bu toplantının rakamların somutlaşacağı kritik görüşme olması öngörülüyor. Komisyonun kararını yıl bitmeden açıklaması gerekiyor.YENİ ASGARİ ÜCRET HANGİ KALEMLERİ ETKİLEYECEKBelirlenecek yeni asgari ücret yalnızca çalışanların maaşlarını değil, evde bakım maaşı, staj ücretleri ve genel sağlık sigortası primi gibi birçok ödeme kalemini de etkileyecek. Yeni rakamlar 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.MEVCUT ASGARİ ÜCRETTE SON DURUMHalen uygulanan asgari ücret, bir işçi için aylık brüt 26 bin 5 lira 50 kuruş, net 22 bin 104 lira 67 kuruş seviyesinde bulunuyor. İşverene toplam maliyet ise 30 bin 621 lira 48 kuruş olarak hesaplanıyor. Bu tutarın 26 bin 5 lira 50 kuruşu brüt ücret, 4 bin 95 lira 87 kuruşu sosyal güvenlik primi ve 520 lira 11 kuruşu işveren işsizlik sigortası fonundan oluşuyor.ASGARİ ÜCRET NELERİ DEĞİŞTİRECEK?Asgari ücret bir gösterge rakamı olarak birçok ödeme ve borçlanmayı da değiştirecek. Türkiye'de birçok ödeme brüt asgari ücrete göre yapılıyor. Buna göre şu kalemler değişecek:ÖDENEKLERAsgari ücret tüm çalışanların maaşlarını değiştirecekÇalışanların vergi dışı kazanç tutarı artacakKıdem tazminatında taban miktar yükselecek.En düşük rapor parası yükselecekAnnenin iş görmezlik ödeneği artacakYarı zamanlı çalışan anneye verilen ödenek artacakStajyer ücreti yenilenecekİşsizlik maaşı hesabı değişecek miktarı artacakBORÇLARDoğum borçlanması artacakAskerlik, yurtdışı borçlanmaları değişecekİsteğe bağlı sigorta primi artacakGSS primleri yükselecekBağ-Kur ve SSK primleri artacakYÜZDE 25 ARTIŞ SENARYOSUÇALIŞAN İÇİN ASGARİ ÜCRET TABLOSU (yüzde 25 artışa göre)Brüt asgari ücret: 32.506,88 TLSGK primi (%14): 4.550,96 TLİşsizlik sigortası primi (%1): 325,07 TLKesintiler toplamı: 4.876,03 TLNet asgari ücret: 27.630,85 TLİŞVEREN İÇİN ASGARİ ÜCRET MALİYETİBrüt asgari ücret: 32.506,88 TLSGK işveren payı (%15,5): 5.038,57 TLİşveren işsizlik sigortası primi (%2): 650,14 TLToplam maliyet: 38.195,59 TLYÜZDE 30 ARTIŞ SENARYOSUÇALIŞAN İÇİN ASGARİ ÜCRET TABLOSU (yüzde 30 artışa göre)Brüt asgari ücret: 33.807,15 TLSGK primi (%14): 4.733,00 TLİşsizlik sigortası primi (%1): 338,07 TLKesintiler toplamı: 5.071,07 TLNet asgari ücret: 28.736,08 TLİŞVEREN İÇİN ASGARİ ÜCRET MALİYETİBrüt asgari ücret: 33.807,15 TLSGK işveren payı (%15,5): 5.240,11 TLİşveren işsizlik sigortası primi (%2): 676,14 TLToplam maliyet: 39.723,40 TLYÜZDE 35 ARTIŞ SENARYOSUÇALIŞAN İÇİN ASGARİ ÜCRET TABLOSU (yüzde 35 artışa göre)Brüt asgari ücret: 35.107,43 TLSGK primi (%14): 4.915,04 TLİşsizlik sigortası primi (%1): 351,07 TLKesintiler toplamı: 5.266,11 TLNet asgari ücret: 29.841,32 TLİŞVEREN İÇİN ASGARİ ÜCRET MALİYETİBrüt asgari ücret: 35.107,43 TLSGK işveren payı (%15,5): 5.441,65 TLİşveren işsizlik sigortası primi (%2): 702,15 TLToplam maliyet: 41.251,23 TL
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.