2026 Asgari ücret ne kadar oldu? Bakan Işıkhan: 28 bin 75 TL olarak uygulanacak!

Ekonomi 23.12.2025 - 18:40, Güncelleme: 23.12.2025 - 18:40 528+ kez okundu.
 

2026 Asgari ücret ne kadar oldu? Bakan Işıkhan: 28 bin 75 TL olarak uygulanacak!

Asgari ücret son dakika gelişmesiyle birlikte 2026 asgari ücreti açıklandı. Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun üçüncü toplantısının ardından yeni asgari ücret net 28 bin 75 TL olarak belirlendi. Asgari ücret zammı milyonlarca çalışanı doğrudan etkileyecek.
Asgari ücret 2026 yılı için kesinleşti. Milyonlarca çalışanın merakla beklediği asgari ücret son dakika kararı, Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun bugün gerçekleştirilen üçüncü ve son toplantısının ardından açıklandı. Buna göre 2026 asgari ücreti, yüzde 27 zamla net 28 bin 75 TL oldu.ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARINI AÇIKLADI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda yapılan toplantıya hükümet ve işveren temsilcileri katıldı. Komisyonda işçi kesimini temsil eden TÜRK-İŞ, önceki toplantılarda olduğu gibi üçüncü toplantıda da yer almadı.Toplantı sonrası yapılan değerlendirmeler sonucunda, 2026 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamı oy çokluğu ile kabul edilerek kamuoyuna duyuruldu.ASGARİ ÜCRET 2026 NET VE BRÜT NE KADAR OLDU? Asgari ücret zammının yüzde 27 olarak belirlenmesiyle birlikte, 2026 asgari ücreti net ve brüt tutarları da netleşti. Yeni rakamlar şu şekilde açıklandı:2026 ASGARİ ÜCRET ZAMMI TABLOSUÇALIŞAN İÇİN ASGARİ ÜCRET TABLOSU (yüzde 27 artışa göre)Brüt asgari ücret: 33.030 TLSGK primi (%14): 4.624 TLİşsizlik sigortası primi (%1): 330 TLKesintiler toplamı: 4.954 TLNet asgari ücret: 28.075 TL İŞVEREN İÇİN ASGARİ ÜCRET MALİYETİBrüt asgari ücret: 33.030 TLSGK işveren payı (%15,5): 5.119 TLİşveren işsizlik sigortası primi (%2): 660 TLToplam maliyet: 38.810 TLBöylece 2026 asgari ücreti, önceki yıla göre yüzde 27 artışla 28 bin 75 TL seviyesine yükselmiş oldu.
Asgari ücret son dakika gelişmesiyle birlikte 2026 asgari ücreti açıklandı. Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun üçüncü toplantısının ardından yeni asgari ücret net 28 bin 75 TL olarak belirlendi. Asgari ücret zammı milyonlarca çalışanı doğrudan etkileyecek.

Asgari ücret 2026 yılı için kesinleşti. Milyonlarca çalışanın merakla beklediği asgari ücret son dakika kararı, Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun bugün gerçekleştirilen üçüncü ve son toplantısının ardından açıklandı. Buna göre 2026 asgari ücreti, yüzde 27 zamla net 28 bin 75 TL oldu.ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARINI AÇIKLADI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda yapılan toplantıya hükümet ve işveren temsilcileri katıldı. Komisyonda işçi kesimini temsil eden TÜRK-İŞ, önceki toplantılarda olduğu gibi üçüncü toplantıda da yer almadı.Toplantı sonrası yapılan değerlendirmeler sonucunda, 2026 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamı oy çokluğu ile kabul edilerek kamuoyuna duyuruldu.ASGARİ ÜCRET 2026 NET VE BRÜT NE KADAR OLDU? Asgari ücret zammının yüzde 27 olarak belirlenmesiyle birlikte, 2026 asgari ücreti net ve brüt tutarları da netleşti. Yeni rakamlar şu şekilde açıklandı:2026 ASGARİ ÜCRET ZAMMI TABLOSUÇALIŞAN İÇİN ASGARİ ÜCRET TABLOSU (yüzde 27 artışa göre)Brüt asgari ücret: 33.030 TLSGK primi (%14): 4.624 TLİşsizlik sigortası primi (%1): 330 TLKesintiler toplamı: 4.954 TLNet asgari ücret: 28.075 TL İŞVEREN İÇİN ASGARİ ÜCRET MALİYETİBrüt asgari ücret: 33.030 TLSGK işveren payı (%15,5): 5.119 TLİşveren işsizlik sigortası primi (%2): 660 TLToplam maliyet: 38.810 TLBöylece 2026 asgari ücreti, önceki yıla göre yüzde 27 artışla 28 bin 75 TL seviyesine yükselmiş oldu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adliyehaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.