Türk fındığı Hindistan pazarına açıldı: Kahve zinciri işbirliğiyle tüketiciyle buluştu
Karadeniz İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği tarafından yapılan açıklamaya göre, Hindistan pazarında Türk fındığının bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda Karadeniz ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri tarafından yürütülen projede, Hindistan’daki Barista Coffee adlı kahve zinciriyle işbirliği gerçekleştirildi.TURQUALITY PROGRAMI KAPSAMINDA TANITIM ÇALIŞMASIHindistan’a yönelik fındık ihracatının artırılması amacıyla Ticaret Bakanlığının markalaşma destekleri arasında yer alan Turquality Programı kapsamında yürütülen çalışmada, Türk fındığı ön plana çıkarıldı. Program çerçevesinde hazırlanan tanıtım faaliyetleriyle Türk fındığının farklı kullanım alanları tüketicilere sunuldu.175 ŞUBEDE “GO HAZELNUTS” KIŞ MENÜSÜİşbirliği kapsamında Türk fındığı kullanılarak hazırlanan özel kış menüsü, “Go Hazelnuts” sloganıyla başta Yeni Delhi, Mumbai ve Bangalore olmak üzere Hindistan’ın büyük metropollerindeki 175 Barista Coffee şubesinde satışa sunuldu. Menüde Türk fındığının farklı ürünlerde kullanımına yer verildi.YENİ DELHİ’DE TANITIM ETKİNLİĞİ DÜZENLENDİYeni Delhi’deki ana şubede gerçekleştirilen tanıtım etkinliğinde basın mensuplarına Türk fındığının kalite üstünlüğü, besin değeri ve kullanım alanları hakkında bilgi aktarıldı. Etkinlikte, Türk fındığıyla hazırlanan ürünler tanıtıldı.FINDIKLI İÇECEK VE TATLILAR SATIŞTATanıtım kapsamında fındıklı frappe ve latte içeceklerinin yanı sıra fındıklı matcha kek ile tart ürünleri de tüketicilerin beğenisine sunuldu. Çalışmayla birlikte Türk fındığının Hindistan’daki tüketiciyle doğrudan buluşturulması hedeflendi.