e-spor pazarında hedef oyun kurucu olmak
Hızla büyüyen ekonomik hacmiyle Türkiye’de yeni bir spor ve kariyer ekosistemi oluşturan e-sporun gelişimi, İstanbul Ticaret Odası’nda düzenlenen seminerde ele alındı. Seminere; İTO Yönetim Kurulu Üyesi Bahadır Yaşık, Gençlik ve Spor Bakanlığı Spor Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı V. Fatih Uysal, Spor Federasyonları Daire Başkanı Erbil Yiğitbaş ile Türkiye Espor Federasyonu Başkanı Alper Afşin Özdemir katıldı. İTO Yönetim Kurulu Üyesi Bahadır Yaşık, ‘E-Spor Gelişim Semineri’nde yaptığı konuşmada, sporun geçmişten bugüne geçirdiği dönüşüme dikkat çekerek, e-sporun Türkiye için taşıdığı potansiyeli vurguladı.97 BİNDEN FAZLA E-SPORCUe-sporun küresel ölçekte büyük bir endüstri haline geldiğini ifade eden Yaşık, e-spor pazarının 4.8 milyar doları aşmasının beklendiğini kaydetti. League of Legends finallerinin aynı anda 7 milyon kişi tarafından izlendiğini hatırlatan Yaşık, Güney Kore’de stadyumların dolduğunu, ABD’de ise e-sporcular için özel burs programlarının uygulandığını dile getirdi. Türkiye’nin de bu küresel dönüşümün önemli bir parçası haline geldiğini belirten Yaşık, “Ülkemizde 97 binden fazla lisanslı e-sporcu bulunuyor. PUBG branşında elde edilen altın madalya, bu alandaki başarımızın somut bir göstergesi. Tüm sporcularımızla gurur duyuyoruz” dedi.GÜÇLÜ BİR SPOR EKOSİSTEMİTürkiye Espor Federasyonu Başkanı Alper Afşin Özdemir ise e-sporun artık niş bir alan olmaktan çıktığını vurguladı. e-spor organizasyonlarının düzenlendiği stat ve büyük salonların dolduğunu, milyonlarca izleyicinin karşılaşmaları hem sahada hem de dijital platformlarda takip ettiğini ifade eden Özdemir, “Bu tablo bize şunu gösteriyor: e-spor geçici bir trend değil, kalıcı ve güçlü bir spor ekosistemi haline geldi” diye konuştu. e-spor dünyasında oyun çeşitliliğinin her geçen yıl arttığına dikkat çeken Özdemir, teknolojik gelişmelerle birlikte yeni oyunların ortaya çıktığını, mevcut oyunların ise profesyonel lig ve turnuva yapılarıyla daha da kurumsallaştığını söyledi.SÖZ SAHİBİ BİR ÜLKE OLMA YOLUNDAGeleneksel branşlarda başarılarıyla tanınan futbol, basketbol ve voleybol kulüplerinin artık e-spor takımları kurduğunu kaydeden Özdemir, bunun hem e-sporun meşruiyetini güçlendirdiğini hem de gençler için yeni kariyer yolları açtığını vurguladı. Federasyon olarak hedeflerinin e-sporu yalnızca rekabetçi bir oyun alanı olarak değil; disiplin, takım ruhu, strateji ve fair-play değerlerini barındıran bir spor dalı olarak geliştirmek olduğunu belirten Özdemir, Türkiye’nin uluslararası e-spor arenasında söz sahibi ülkelerden biri haline gelmesini amaçladıklarını sözlerine ekledi.