Ayakkabı sektörü tasarım ve teknolojiyle büyüyecek
ALTERNATİF PAZARLAR Toplantının açılışını İTO Yönetim Kurulu Üyesi Giyasettin Eyyüpkoca yaptı. Eyyüpkoca, ayakkabı ve ayakkabı yan sanayi sektörünün istihdam gücü ve üretim kapasitesiyle Türkiye ekonomisine önemli katkı sunduğunu belirterek, şunları söyledi: “Deri ve deri ürünleri ihracatımız 2025 yılı ocak-kasım döneminde 1.34 milyar dolar oldu. Bunun yarısından fazlasını ayakkabı ürün grubu oluşturuyor. Ayakkabı ihracatı geçen yıla göre yüzde 11 düştü. Bu noktada artan üretim maliyetleri, yoğun rekabet ortamı, sektörü zorlayan başlıklar olarak öne çıkıyor. Bu, tüm sektörler için böyle. İhracatta dikkatimizi çeken bir diğer konu ise Irak, Almanya gibi geleneksel pazarların yanında Balkanlar ve Orta Asya’daki pazarların ivmelenmesi. Bu ivmeyi korumak için dijitalleşme, e-ihracat, markalaşma ve katma değerli üretim konularını iyi değerlendirmemiz gerekiyor.” SEKTÖR YENİDEN TANIMLANMALIİTO Ayakkabı ve Ayakkabı Yan Sanayi Ürünleri Meslek Komitesi Meclis Üyesi Sait Vakkas Salıcı ise ayakkabı sektörünün yeniden tanımlanması gerektiğini dile getirdi. Salıcı, “Zor bir dönemden geçiyoruz. Dayanıklılık, tek başına yetmiyor. Avrupa, ayakkabı sektörünü yeniden tanımladı. Seri üretimde ve ucuzlukta değil, katma değerli üretimle öne çıkıyorlar. Yeni dönemde yeşil dönüşüm ticaretin dili olacak. Logosu olan değil, hikayesi olan öne çıkacak” diye konuştu.