48V hibrit teknolojili PEUGEOT 408 ve 2008 Türkiye’de!
Elektrikli dönüşümünde öncü rol üstlenen PEUGEOT, ürün gamını yeni nesil 48V hibrit teknolojisiyle genişletmeye devam ediyor. Markanın C segmentinde SUV kodlarıyla dikkat çeken fastback tasarımlı modeli 408 ile Avrupa ve Türkiye’nin B-SUV segmentinde en çok tercih edilen modelleri arasında yer alan 2008, 48V hibrit teknolojisine sahip 1.2 Hybrid 145 hp motor ve 6 ileri eDCS6 otomatik şanzımanla yollara çıktı.
Her iki model de Allure ve GT donanım seviyeleriyle sunulurken; PEUGEOT 408 1.2 Hybrid 145 hp eDCS6 modeli 2.290.000 TL’den, PEUGEOT 2008 1.2 Hybrid 145 hp eDCS6 modeli ise 2.238.000 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Stellantis tarafından geliştirilen yeni 48V HYBRID sistemi; 145 HP gücündeki PureTech benzinli motor, elektromotor ve yağ soğutmalı çift kavramalı 6 ileri elektrikli şanzımandan oluşuyor. Sürüş sırasında şarj olan batarya sayesinde düşük motor devirlerinde ekstra tork sağlanırken yakıt tüketimi de azaltılıyor. Bu teknoloji ile 408’de 115 gr CO₂/km, 2008’de ise 113–114 gr CO₂/km’den başlayan emisyon değerleri sunuluyor. Hibrit sistem sayesinde modeller, şehir içi sürüşlerde yolculuğun bir bölümünü 0 emisyonlu elektrik modunda gerçekleştirebiliyor.
Sürücü, PEUGEOT i-Cockpit gösterge paneli üzerinden enerji geçişlerini (Şarj, Eko, Güç) takip edebiliyor. Günlük sürüşte içten yanmalı motor ve elektromotor, enerji verimliliğini artırmak için birlikte veya ayrı ayrı çalışıyor. Yavaşlama sırasında elektromotor jeneratör görevi görerek 48V bataryayı şarj ederken, kısa mesafelerde ve manevralarda araç tamamen elektrikli modda ilerleyebiliyor.
48V hibrit teknoloji, benzer benzinli motorlara kıyasla yaklaşık 1,0 lt/100 km’ye varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Batarya şarjı uygun olduğunda tamamen elektrikli sürüş, park manevraları ve düşük hızda ilerleme mümkün hale geliyor. 145 km/s hıza kadar sabit hızda veya yavaşlama anlarında içten yanmalı motor devre dışı kalabiliyor.
Yeni motor sisteminde 1.2 litre PureTech benzinli motor, e-DCS6 çift kavramalı şanzıman, şanzımana entegre elektromotor ve 48V lityum-iyon batarya yer alıyor. 48V batarya, 8 yıl/160.000 km garantiyle sunulurken, sürücü koltuğu altında konumlandırılarak iç mekân ve bagaj hacmi avantajı sağlıyor. Sistem, 12V ve 48V olmak üzere iki farklı elektrik tesisatıyla çalışıyor.
Yeni hibrit motorla donatılan PEUGEOT 408 ve 2008 modellerinde dijital gösterge panelinde hibrit sisteme özel kadranlar yer alıyor. Tamamen elektrikli sürüş, enerji akışı ve batarya seviyesi anlık olarak takip edilebiliyor. Ayrıca modeller, 30 km/s hıza kadar yaya ve bisikletlileri uyarmak için AVAS (Akustik Araç Uyarı Sistemi) ile sunuluyor.
Hibya Haber Ajansı